Het verhaal van Marjan

De borstvoeding startte niet soepel. Nu hebben we alle kwaaltjes wel gehad en gaat het gelukkig veel voorspoediger!
De baby op de foto is niet de baby van Marjan

  De borstvoeding ging bij mij niet soepel de eerste maand. Ons zoontje is twee weken te vroeg geboren en kwam klein ter wereld. Hij had niet voldoende kracht om te zuigen. Bovendien is hij een enorme slaapkop. Met de kraamhulp hebben we er heel veel energie in gestoken om hem aan de borst te krijgen. Op dag 4 lukte dat voor het eerst. De eerste ca. tien dagen kolfde ik het merendeel van de tijd en gaven we die melk via een slangetje naast onze pink in zijn mond, heel tijdsintensief. Toen hij wel beter ging drinken aan de borst kreeg ik erg last van stuwing, tepelkloven en vervolgens een borstontsteking. Door de borstontsteking was mijn melkproductie erg gedaald. Die moest weer terug op peil komen door het slikken van kruiden. Daarna kregen wij last van spruw. Nu hebben we alle kwaaltjes wel gehad en gaat het gelukkig veel voorspoediger! 

Ik heb meerdere keren in deze periode gebruik gemaakt van de diensten van Marianne en Mirjam. Het begon met een telefonisch consult, omdat ik graag van een expert wilde horen hoe ik de borstvoeding moest geven (hoe lang per borst, eventueel nog gekolfde bijvoeding geven etc.) nadat ik tegenstrijdige adviezen kreeg van de kraamhulp en het consultatiebureau. Later had ik nog eens een telefonisch consult i.v.m. mijn borstontsteking. Marianne is een keer bij mij langs geweest om te kijken of ik ons zoontje wel goed  aanlegde. En ik heb regelmatig een vraag per whats app gestuurd.

Ik ben erg blij met de service van beide dames. Wat een luxe dat ze iedere dag, ook in het weekend, beschikbaar zijn en dat ze ook buiten hun 'kantooruren' - zelfs op zondagavond - heel snel reageren op mail, app en telefoon!! Bovendien hebben ze alle spullen beschikbaar die je nodig kunt hebben tegen de normale prijs (in mijn geval een borstvoedingsvriendelijk flesje en kruiden), zodat je daar niet op hoeft te wachten door te bestellen via internet ofzo. Verder vind ik het heel leuk dat ze werken op basis van vertrouwen. Ik zat al klaar met mijn verzekeringspasje toen ik voor het eerst belde, maar het telefonische consult kon direct inhoudelijk beginnen. Pas aan het eind van het gesprek vroeg Marianne of ik mijn gegevens even wilde mailen. De adviezen zijn kort en krachtig en pragmatisch. Ik raad iedereen zeker aan om hun advies in te schakelen indien nodig!

Publicatiedatum: 23 maart 2017 10:19